Saturday, February 27, 2010

aloha.

aloha. selamat datang ke blog rasmi pasukan vendetta. vendetta merupakan salah satu pasukan baru yang bakal memeriahkan liga bola sepak utp. seperti biasa. entri pertama ini akan menceritakan sedikit sebanyak mengenai pasukan vendetta ni.

vendetta pada asasnya ditubuhkan gao sopek. beliau merupakan bekas jurulatih merangkap pengurus pasukan galacticos yang berjaya ke pusingan separuh akhir liga utp musim 2009. seperti harry redknap. beliau telah membawa bersama beberapa orang pemain dari pasukan galacticos. dan beberapa lagi dari pasukan lain (rajawali fc) untuk diserap ke dalam pasukan baru ini.

rata-rata pemain pasukan ini berusia 20-21 tahun. termasuklah gao sopek. walaupun muka macam bapak orang. tapi. dia juga berusia 21 tahun. semua mesti rasa dia ni comel. tambah-tambah bila tengok gambar ni.




vendetta merupakan nama yang dicadangkan oleh micheal paan. beliau merupakan bekas pengurus merangkap ketua sorak pasukan galacticos. kini. beliau yang juga akan menjadi seorang al-Fadhil tuan haji menjelang 5 tahun lagi juga bertindak menjadi ketua sorak pasukan vendetta.

oh.

kembali kepada isu penggunaan kalimah vendetta pada pasukan ini. vendetta merupakan perkataan sepanyol yang bermaksud: 'pertikaian antara 2 pihak'. motif kepada nama tersebut tidak dapat dijelaskan atas dasar menjaga keharmonian antara semua pihak. (sebenarnya paan ni suka sangat dengan perkataan vendetta. dari dulu lagi. memang tak ada kaitan dengan siapa-siapa. ok?)

apa-apa pun. vendetta sentiasa bersedia bertarung dengan mana-mana pasukan yang datang menghalangnya dari mendapat takhta liga bola sepak utp. kepada yang ingin menyokong. perlawanan sulung pasukan vendetta menentang pasukan nagasakti akan berlangsung di padang besar utp. perlawanan akan berlangsung pada pukul 530 petang.

kepada yang tidak sempat turun petang ni. jangan risau. insyaAllah kami akan usahakan reviu perlawanan dalam blog ini.

apa-apa pun. jumpa kat padang petang ni!

0 comments: