Saturday, April 3, 2010

PREVIU: menentang nissaFC

okeh masa tak banyak. aku tulis sikit ja. review perlawanan insyaAllah aku tulis panjang-panjang. masa untuk cuba buat blog ni jadi macam blog chedet okeh.

nissaFC.

1. nissaFC merupakan pasukan yang terdiri dari pemain-pemain luar. majoritinya turkmenistan. aku kenal kebanyakan mereka neh. 1 kelas.

2. agak well-rounded. bijak. pandai main bola. kacak. bertubuh sasa. agak pakej.

3. kalau tak silap nissa bermaksud perempuan. aku tak nampak sebarang elemen relevan kat situ.

4. chemistry sangat tinggi. atas dasar brotherhood of 1nation. dan juga disebabkan dah lama sangat main bola bersama. sebelum aku masuk utp lagi mereka dah ada pasukan.

5. pemain yang patut dirisaukan ada gurbandurdy a.k.a. guga. nampak gemuk. tapi playmaker yang boleh tahan. kalau kurus sikit. mungkin boleh jadi macam samir nasri. mungkin.

6. memiliki striker berbadan seperti pornstar. hitam. berkaki kuat. tak pasti dari mana. afrika selatan mungkin. semangat piala dunia 2 bulan lebih dari sekarang mungkin tengah merasuk pemain tersebut.

7. tiada kecederaan dilaporkan.

8. oh lupa. pasukan ni memakai jersi hijau yang sama sejak januari 2007. oh. mungkin lebih lama dari itu. kita tak tau. haha.

---

vendettaFC.

1. seminggu tak turun latihan disebabkan hujan petang. tapi tak apa. hujan itu rahmat. bak kata imam besar semesti 2006. saudara mohd saufi bin mohd desa.

2. ada pemain yang mungkin tak dapat diturunkan petang ni. ada yang masuk xploreRC. ada yang cedera. ada yang sibuk berlatih untuk euphonium.

3. lawatan beberapa ahli pasukan ke thailand ditangguh ke bulan 7.

4. hari ni hari jadi azahari ayop.

5. blogger dan penterjemah pasukan tengah semangat membeli iPod touch 8gb.

6. pengurus pasukan hampir ditangkap polis akibat percubaan menukar geran tanpa izin.

7. paan juga hampir ditangkap ketika sekatan jalanraya semalam. sebab apa? kena tanya dia sendiri.

8. baju vendetta akan dipakai secara rasmi hari ni.

---

oleh itu. kepada semua yang dah beli baju rasmi vendetta. jangan lupa pakai petang ni okeh! jumpa petang ni. di padang utp pada pukul 530 tepat.

0 comments: